HOME - ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

 








Άρθρα

Συνεντεύξεις

Εκδηλώσεις

Διπλωματία

Άμυνα

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Μάκης Βορίδης:
Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
 

Η παραμονή στο ευρώ διασφαλίζει την περιουσία
και το βιοτικό μας επίπεδο

Συνέντευξη στο Περιοδικό "Politistiki Diplomatia", τεύχος Ιανουαρίου 2012 και στο Ζαχαρία Γεωργούση

Την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί εντός του 2012, με περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά κριτήρια, προαναγγέλλει με αποκλειστική συνέντευξη του στο «P.D.» ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης. Ο δραστήριος πολιτικός υπογραμμίζει ότι η ημερομηνία των εκλογών είναι ζήτημα των πολιτικών αρχηγών και θεωρεί πως η παραμονή στην ζώνη του ευρώ θα διασφαλίσει προοπτικά σημαντικά αγαθά στην χώρα μας. Μάλιστα, επιρρίπτει ευθύνες για την σημερινή κρίση, τόσο στα πολιτικά ελλείμματα της Δεξιάς, όσο και στην ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς, κυρίως μετά την μεταπολίτευση.

 

ΕΡ: Όπως δείχνουν τα πράγματα, η 19η Φεβρουαρίου ως ημερομηνία διεξαγωγής εκλογών εγκαταλείπεται. Ποιο είναι το ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, με δεδομένο τον όγκο του νομοθετικού έργου που καλείστε να φέρετε εις πέρας;

ΜΒ: Όπως έχω πει, δεν μπορώ να ξέρω ποια θα είναι η διάρκεια ζωής αυτής της κυβερνήσεως. Άλλωστε, αυτό δεν είναι κάτι που θα το αποφασίσω εγώ. Αυτό είναι ζήτημα που αφορά τους πολιτικούς αρχηγούς των κομμάτων που συμμετέχουν σ' αυτήν την κυβέρνηση. Το σημαντικό είναι στο όποιο αυτό χρονικό διάστημα να προσφέρουμε το μέγιστο δυνατό έργο με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας μας. Οι συμπολίτες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν πράγματα, φτάνει να ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις που εδώ και δεκαετίες μας οδήγησαν σ' αυτό το σημείο. Αν αυτό γίνει κατανοητό απ' όλους, τότε μπορούμε πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε σε μία πορεία που θα επαναφέρει την πατρίδα μας εκεί που της αξίζει.

ΕΡ: Παρά τα αλλεπάλληλα μνημόνια της Τρόικας, η ελληνική οικονομία παραμένει σε ύφεση. Τελικά, η απάντηση βρίσκεται εντός της ζώνης του ευρώ ή στην επαναφορά στο εθνικό μας νόμισμα;

Αυτό το δίλημμα τίθεται κυρίως από την αριστερά, η οποία θεωρεί αυτήν την κρίση δομική και αδύνατον να αντιμετωπιστεί μέσα από ένα πλαίσιο ελεύθερης οικονομίας. Η αλήθεια είναι ότι η έμφαση της ελεύθερης οικονομίας στον χρηματοπιστωτικό τομέα και η απομάκρυνσή της από την παραγωγή έχει οδηγήσει σε πολύ μεγάλα ζητήματα. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, θεωρώ ότι πρέπει να επιμείνουμε στην παραμονή μας στη ζώνη του ευρώ, διότι αυτή θα διασφαλίσει σημαντικά αγαθά, όπως η περιουσία και το βιοτικό μας επίπεδο. Η αριστερά δεν ενδιαφέρεται για αυτά τα αγαθά και δικαιολογημένα αντιτίθεται στην παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη.

 ΕΡ: Η ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς πανευρωπαϊκά ή το θεσμικό έλλειμμα διαχείρισης της Δεξιάς στις τεχνολογικές εξελίξεις ευθύνεται για την κρίση που βιώνουμε;

Τα δύο αυτά στοιχεία είναι αλληλένδετα. Εάν η δεξιά - και ειδικά στην Ελλάδα - δεν παρουσίαζε τέτοια ελλείμματα, πολιτικά και πολύ περισσότερο ιδεολογικά, δεν θα είχε ριζώσει τόσο βαθιά η ηγεμονία της αριστεράς. Η δεξιά εκχώρησε όλα αυτά τα χρόνια όλους τους ιδεολογικούς μηχανισμούς στην αριστερά και την άφησε να φτιάξει μία φαντασιακή πραγματικότητα, η οποία σήμερα διαψεύδεται.

 ΕΡ: Θα προχωρήσετε στην απελευθέρωση των επαγγελμάτων οδικών μεταφορών και με ποιον τρόπο;

Σε λίγες μέρες θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο που θα αφορά την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί. Όπως ανακοίνωσα μετά και τις συζητήσεις που είχα με την τρόικα, το νέο νομοσχέδιο θα θέτει για την αδειοδότηση των ταξί περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά κριτήρια. Για τα λοιπά επαγγέλματα έχουμε δημιουργήσει μία ομάδα εργασίας υπηρεσιακών παραγόντων και συνδικαλιστών, με την οποία θα επιδιώξουμε να βρούμε μία χρυσή τομή, η οποία θα ικανοποιεί τους όρους των συμφωνιών που έχουμε υπογράψει και το δυνατόν περισσότερο τους επαγγελματίες.

ΕΡ: Στην Ελλάδα, εδώ και δεκαετίες υποφέρουμε από την περιθωριοποίηση των μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηρόδρομος, τραμ, προαστιακός), τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη. Τι προλαβαίνετε να κάνετε γι' αυτό; Ελπίζω να προλάβω να υπογράψω τη σύμβαση με τη Siemens για το άνοιγμα των σταθμών του Μετρό.

- ARYE MEKEL, Πρέσβυς του Ισραήλ στην Ελλάδα
- ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

- ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ, Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

- BANTALI ANTAR, President of the Arab-Greek Chamber in Greece
- Μητροπολίτης Αγχιάλου, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, Press and Communication Consultant, Cervantes Institute

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ, Εκδότης της "YADES Group"
- Dr. MICHAEL LINHART, Ambassador of Austria in Greece
- X. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Επίτ. Πρόξενος της Ιταλίας στην Κορινθία και Αργολίδα

- SΑΜΙR AΒΟU GΗΑΖΑLΕΗ, Ambassador of Palestine

- ANTENOR BOGEA, Ministro Conceleiro of the Brazilian Embassy in Greece

- ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΟΠΠΑ, Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ
- ALI YAHYA, Πρέσβης του Ισραήλ
- DILLIP SINHA Πρέσβης της Ινδίας
- HANA MOTTLOVA Πρέσβης της Τσεχίας
- ΡΟΔΗ ΚΡΑΤΣΑ Ευρωβουλευτής Ν.Δ
- Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

 

 

 

 

diplomatic.gr         web design & development YADES PUBLICATIONS by designer Antonis Vikelis